10 potravin urychlujících stárnutí

Štítky: | desatero |
19.07.2020 | komentářů: 0
10 potravin urychlujících stárnutí

„Být stále mlád.“ Přesně to zpívá Karel Gott v jednom ze svých hitů. Tuto snahu však může narušit a zejména na vzhledu se podepsat dokonce i několik potravin. Které konkrétně to jsou?

1. Alkohol

Tady platí všeho s mírou. Přemíra konzumovaného alkoholu však pustoší zdraví a vzhled docela výrazně: bere pokožce pružnost a podílí se tak na tvorbě vrásek či zhoršuje kondici srdce.

2. Průmyslově zpracovaná jídla

Kdo se s oblibou láduje fastfoodovými produkty, sušenkami nebo chipsy, stárnutí jen tak nepozdrží. Obsahují mnoho soli a neprospěšných tuků, které popohánějí stárnutí.

3. Pečivo

Laskominy z oddělení pečiva se pod skrytými cukry, tuky a solí prohýbají. Neměly by tak v jídelníčku dostat velký prostor.

4. Káva

Rituál ranní kávy a sušenky mnoho lidí vytáhne z postele. Není to nic špatného, pokud nebude onen jeden šálek následovat několik dalších. A nepijete-li kávu bez kofeinu. Právě tato látka podporuje stárnutí.

5. Červené maso

Umíte-li se držet zkrátka, nemusíte se stárnoucích vlastností červeného masa bát. V opačném případě může zanítit kůži a podepsat se nejen na vašem zdraví, ale i vzhledu. Větší volnost v konzumaci masa mají milovníci kuřecích nebo krocaních prsou.

6. Těstoviny

Stejně jako pečivo uchovávají rafinované uhlovodany a cukry. Tedy složky, které milují vaše kožní buňky. Službu svému tělu prokážete, vyměníte-li je za celozrnné produkty. Ale i s nimi opatrně. Pamatujte na míru.

7.  Rýžové chlebíčky

Neobsahují mnoho kalorií. Proto je vidíte často chroupat ženy „na dietě“. Ale něco za něco. Zatímco tělu nedodají prakticky žádné živiny, brání těm omlazujícím dělat svou práci. Jezte chytře. Celozrnný chléb nebo krekry doplněné o bílkoviny prospějí vašemu zdraví i figuře víc.

8. Cukrovinky

Ničitelé kolagenu, díky kterému zůstává naše pokožka pružná. Je třeba dodat něco víc?

9. Limonády

O množství cukru v limonádách, jako Coca-Cola nebo Pepsi, se napsalo už mnoho. Osvěžte se vychlazenou ovocnou šťávou bez přísad nebo domácím ledovým čajem.

10. Konzervované polévky

Tento bleskový úvod do čtení etiket poberete: stojí-li na nich „sodík“, nebrat. Potravina kvůli němu působí zánětlivě a urychluje stárnutí. Najdete ho třeba právě v konzervovaných polévkách. Raději tu poctivou.

Zdroj foto: Pixabay.com


Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas novinky, aktuality a rady!

Sdílejte tento článek na Facebooku.



Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku »

Zatím nebyl vložen žádný komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Formulář pro přihlášení

 
Registrace | Zapomenuté heslo

Rady a tipy

Mačkání citrónu může být věda

Celý plod citronu omyjeme a kůru v jednom místě propíchneme vidličkou. Vymačkáme jen tolik, kolik potřebujeme. Citron pak uložíme do lednice. Takto vydrží…

zobrazit celou radu »

zobrazit všechny tipy »
svatky

Nazapomeňte poblahopřát

Dnes je 29.10.2020

Dnes 29.10 svátek slaví:
Silvie

Zítra 30.10 svátek slaví:
Tadeáš

Včera 28.10 svátek slavil:
Státní svátek

© Na stará kolena | vyrobil INET-SERVIS.CZ 2013 - 2020 Kontakt

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu nastarakolena.cz vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace