Jak nepodcenit varovné příznaky cukrovky

Štítky: | cukrovka | zdraví |
30.09.2014 | komentářů: 0
Jak nepodcenit varovné příznaky cukrovky

Diabetes mellitus nebo-li cukrovka, postihuje stále více lidí kvůli nezdravému životnímu stylu. Toto závažné onemocnění postihuje zejména osoby středního a vyššího věku a vzniká v důsledku nedostatku tvorby inzulínu. Jak poznat prvotní příznaky cukrovky?

Nejvíce diabetiků (až 85%), trpí diabetem II. typu, který přichází velmi nenápadně a ohrožuje zejména lidi v seniorském věku. Rizikem vzniku cukrovky jsou ohroženi i obézní lidé a ti, jenž nemají dostatek pohybu. Právě nezdravá životospráva je spouštěčem onemocnění, které se může dostat do vážných rozměrů, v těch nehorších scénářích dochází k nutné amputaci končetin nebo předčasnému úmrtí.

Cukrovka druhého typu

Diabetes 2 typu se u lidí objevuje v dospělosti nebo v období mezi 40. a 50. rokem života. Spouštečem tohoto onemocnění může být genetická predispozice, ale nejčastěji to bývá obezita a na to navazující nesprávná životospráva. Příčin však může být podstatně více:

  • vyšší krevní tlak a hladina cholesterolu
  • stres
  • kouření
  • málo pohybu

Příznaky cukrovky 2. typu

Symptomy této nemoci přicházejí velmi nenápadně. Jedinci pociťují únavu, zvýšenou žíznivost a tendenci k močení, chorobný hlad a úbytek hmotnosti. Mezi další prokázané projevy cukrovky II. typu patří také rozostřené vidění, svědění pokožky a opakující se vaginální infekce.

Léčba cukrovky II. typu

Léčba tohoto onemocnění se zaměřuje na cílené snižování krevního tlaku a cholesterolu v krvi a udržování hladiny cukru v krvi v přijatelném limitu. Pacient by měl výrazně zvýšit pohybovou aktivitu nejlépe formou aerobního cvičení a dodržovat diabetickou dietu. Léčbu cukrovky samozřejmě podporují i léky a injekční aplikace inzulinu. U pacientů s výraznou nadváhou pomáhá také chirurgický zákrok vedoucí ke snížení hmotnosti. Úbytek váhy jim nastartuje životní změnu a mají tím pádem lepší předpoklad si hladinu cukru dlouhodobě udržovat v normálu.

Jak předcházet dospělé cukrovce

Pestrou stravou bohatou na ovoce a zeleninu. Pravidelným pohybem, který podporuje aktivitu celého těla. Nejúčinnější je v tomto případě běh, jízda na kole, aerobní cvičení, ale také obyčejné delší procházky. Výběr fyzické aktivity samozřejmě rozumně přizpůsobte své kondici a aktuálnímu zdravotnímu stavu. Z jídelníčku je třeba vyloučit sladké nejen jídla, ale také nápoje a tučná jídla. Svou stravu naopak obohaťte o listovou zeleninu.

I když se vám to může zdát z počátku nepohodlné, ve srovnání se starostmi s cukrovkou, se prevence mnohonásobně vrátí. Přestaňte se tedy vymlouvat na nedostatek času a věnujte ho sobě aktivnějším způsobem než je sezení u televize.

Zdroj foto: foter.com


Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas novinky, aktuality a rady!

Sdílejte tento článek na Facebooku.



Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku »

Zatím nebyl vložen žádný komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Formulář pro přihlášení

 
Registrace | Zapomenuté heslo

Rady a tipy

Pálení svíček má svá pravidla

Vánoce bez svíček si představit neumíme a aby to neskončilo požárem, je třeba dodržovat pravidla. Dejte je na nehořlavou podložku a dál od hořlavých…

zobrazit celou radu »

zobrazit všechny tipy »
svatky

Nazapomeňte poblahopřát

Dnes je 22.04.2018

Dnes 22.04 svátek slaví:
Evženie

Zítra 23.04 svátek slaví:
Vojtěch

Včera 21.04 svátek slavil:
Alexandra

© Na stará kolena | vyrobil INET-SERVIS.CZ 2013 - 2018 Kontakt

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu nastarakolena.cz vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace