Šmejdi opět na scéně. Jaké jsou jejich nové triky?
Jsou nezastavitelní. I přes řadu opatření a legislativ si šmejdi našli další kličku, jak ze seniorů vytáhnout peníze. Nově se nebojí zajít až tak daleko, že se vydávají za osoby z řad úřadů, kterým by lidé mohli důvěřovat. A o to jim jde. Na co si dát pozor?
Česká obchodní inspekce (ČOI) vydala tiskovou zprávu, ve které upozorňuje seniory na nové praktiky obchodníků na předváděcích akcí. Jejich snahou je nově dostat se do domácností a tam tzv. "vymýváním mozku" donutit seniory k podpisu smlouvy na nákup zboží, ať už hotově nebo na splátky. Zdá se vám tento způsob obchodníků již prokouknutý? Jistěže. To by ovšem nesměl být jejich nový trik obalený dřívějším telefonátem, ve kterém volanému oznamují, že byl vylosovaný a vyhrál prémii. Podmínkou předání je ale sezvat pár přátel na "poradenskou přednášku" v místě jeho bydliště. Jak to celé ve výsledku dopadne jistě každý ví. Několikahodinovým blábolením se nakonec obchodníkovi podaří podepsat pár smluv a obrat seniory o úspory.
Šmejdi jako spotřebitelský ombudsman a poradce
Další trikem podvodníků je slibování navrácení peněz z dřívějších předváděcích akcí, kterých se lidé zúčastnili a kde pod nátlakem a nevědomky podepsali smlouvu na koupě určitého produktu ve výši několika tisíc korun. Zástupci některých předváděcích akcí mají na tyto lidi kontakty, takže jim zavolají a vydávají se za spotřebitelského ombudsmana, který jim pomůže získat z dotací Evropské unie zpět své peníze za předražené zboží. Podmínkou je opět osobní návštěva klienta a mimo jiné také zakoupení karty v hodnotě 25 tisíc korun, na kterou může dotyčný senior někdy v budoucnu získat hodnotný zájezd. ČOI upozorňuje, že se jedná o další způsob podvodu, žádné peníze za předražené výrobky se z fondu Evropské unie nevyplací, protože žádný takový fond neexistuje. Tito rádoby spotřebitelští ombudsmani jsou další nastrčení obchodníci z předváděcích akcí. Lidé by neměli věřit ani slibům o poradenství, protože spotřebitelské organizace, které poradenství poskytují, nikdy osoby aktivně nekontaktují. Ten první krok musí udělat člověk vždy sám a danou organizaci osobně navštívit.
Pozvánky s vidinou ochutnávky výrobků házejte do koše
Přišla vám do poštovní schránky pozvánka na akci, kde budete ochutnávat jídlo a pití nově otevřeného podniku? Nereagujte na to a rovnou jí hoďte do koše. Pokud byste na danou akci přišli, je to další tip předváděcí akce. Šmejdi vám budou tradičně nabízet hrnce, UV lampy nebo vysavače za takové ceny, za které je koupíte mnohem levněji v běžných supermarketech. Stejně tak nikomu na ulici neuvádějte vaši adresu a telefonní číslo, neboť vám jednoho dne opět zazvoní telefon a budete pozváni na anonymní předváděcí akci. Anonymní znamená, že obchodníci nejsou registrování tak, jak jim to ukládá zákon. Vystupují pod fiktivními jmény, neuvádějí jejich adresu sídla firmy, vše je prostě jen na oko za účelem okradení seniorů o další úspory. A pokud těmto lidem něco podepíšete a budete se chtít následně soudně bránit, vidina navrácení vašich peněz je mizivá.
Zdroj foto: foter.com
Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas novinky, aktuality a rady!
Podobné články
Penzijní reforma prošla senátem - číst více »
Nové předčasné důchody poškodí starší zaměstnance z třetí rizikové kategorie - číst více »
Jaké změny přinese důchodová reforma? - číst více »
Sdílejte tento článek na Facebooku.