Jak zatočit s nespavostí?

Štítky: | Zdraví |
11.03.2018 | komentářů: 0
Jak zatočit s nespavostí?

Máte problém usnout? Počítání oveček už nezabírá? Než sáhnete po farmaceutickém řešení, zaměřte se na složení své stravy, kterou před ulehnutím do postele konzumujete. Server deníku Daily Mirror uveřejnil pět potravin, které mohou být příčinou vaší nespavosti.

1. Tučná a těžká jídla

Ve druhé polovině dne už byste opravdu neměli konzumovat těžká a tučná jídla. Potraviny s vysokým obsahem tuku, jako je například hamburger, také uvolňují bariéru mezi žaludkem a jícnem, což znamená, že žaludeční kyselina může proniknout do míst, kde by neměla být. Trávicí systém má pak v noci plné ruce práce, což má negativní vliv na kvalitu našeho spánku.

2. Alkohol

Pokud si před spaním dáte skleničku, vaše tělo začne v noci odbourávat etanol. Z toho důvodu se můžete během spánku častokrát probudit. Po probouzení se navíc budete cítit unaveně a nesoustředěně. Vyhnout byste se alkoholu měli zejména v případě, že trpíte chápáním. Dokáže totiž jeho intenzitu zesílit.

3. Kofein

Kávu si před spáním dá málokdo. Účinky kofeinu jsou všeobecně známy a ruku v ruce se spánkem opravdu nejdou. Málokdo si však uvědomí, že kofein obsahují i další výrobky jako například některé čaje a čokoláda.

4. Kořeněná jídla

Pokud máte rádi kořeněná jídla, v druhé polovině dne byste se jim měli vyhnout. Látka obsažená například v chilli papričkách - kapsaicin, může například změnit tělesnou teplotu, což může způsobit problémy s usínáním.

5. Maso (protein)

Jakýkoli druh bílkovin (proteinů) může našemu zažívacímu systému způsobit zátěž. K večeři byste se měli naučit jíst spíše zeleninu a pečené brambory. Usínání vám půjde podstatně lépe.

Zdroj foto: Pixabay.com


Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas novinky, aktuality a rady!

Sdílejte tento článek na Facebooku.



Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku »

Zatím nebyl vložen žádný komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Formulář pro přihlášení

 
Registrace | Zapomenuté heslo

Rady a tipy

Vyměňte si průkazy osob se zdravotním postižením

Už jen necelý měsíc mají držitelé dočasných průkazů osoby se zdravotním postižením (OZP) a průkazů mimořádných výhod na to, aby si zajistili jejich výměnu…

zobrazit celou radu »

zobrazit všechny tipy »
svatky

Nazapomeňte poblahopřát

Dnes je 14.08.2018

Dnes 14.08 svátek slaví:
Alan

Zítra 15.08 svátek slaví:
Hana

Včera 13.08 svátek slavil:
Alena

© Na stará kolena | vyrobil INET-SERVIS.CZ 2013 - 2018 Kontakt

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu nastarakolena.cz vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace