Špatně spíte? Nejčastější příčiny a jejich řešení

Štítky: | Zdraví |
15.09.2017 | komentářů: 1
Špatně spíte? Nejčastější příčiny a jejich řešení

Máte problémy s nespavostí? Budíte se několikrát za noc, převalujete se a špatně se vám usíná? Nejste v tom samotní. Podle odborníků problémy se spánkem trpí až dvacet pět procent lidí starších šedesáti let. Špatný spánek má navíc nepříznivý vliv i na váš celkový život.

Kvalitní spánek je důležitý pro naše zdraví. Bohužel s ním má problém mnoho starších lidí.Teorií, proč tomu tak je je mnoho. Velice častou příčinou může být spánková apnoe. Ta se projevuje zástavou dechu na několik desítek vteřin během spánku. Lidé, kteří tímto onemocněním trpí častou chrápou a občas je může náhlá zástava dechu i vzbudit.

Pokud dlouhodobě trpíte nespavostí, pozor byste si měli dát i na odpoledního šlofíka. Zdravému člověku tento druh odpočinku neublíží, v případě nespavosti však může hrát jistou roli. Zavřít oči byste tedy měli opravdu jen na deset, maximálně dvacet minut. Vyhnete se tak další probdělé noci.

Pozor na léky

Jeden lékařský výzkum přišel také s tím, že oční čočka ve vyšším věku propouští málo modrého světla, které je důležité pro správné fungování buněk. V podstatě říká našemu tělu, kdy je den a kdy noc. V takovém případě by se do budoucna dalo pracovat s laserovou operací, která by tento problém pomohla vyřešit.

Zatím však většina lékařů při řešení nespavosti sahá k lékům. Bohužel často dříve, než se pokusí najít možnou příčinu nespavosti. Jedná se však o velmi silná hypnotika, která mohou vyvolat závislost. Pokud tedy pacient tyto léky užívá, měl opravdu pečlivě dodržovat dávkování.

Řešením jsou navíc tyto léky pouze v případě krátkodobé nespavosti. Pokud trpíte potížemi již delší dobu, je vhodné zvolit nějakou formu psychoterapie. Pokud nevíte, jakého specialistu navštívit, poraďte se se svým praktickým lékařem.

Čemu se vyhnout?

Spánek ovlivňuje mnoho dalších faktorů. Vaše nespavost může pramenit například i ze stresu, který si berete do říše snů. Pokuste se před spaním na své starosti zapomenout a do ložnice je vůbec nepustit. Přizpůsobit můžete i teplotu v ložnici tak, aby vám byla co nejvíce příjemná a v neposlední řadě také vybrat vhodnou matraci.

Nejdůležitějším pravidlem však je neprovozovat v posteli žádné jiné aktivity než spánek a sex. Dokonce i pro odpoledního šlofíka byste měli zvolit raději kanape. Pomoci muže také odstranění veškeré elektroniky, tikajících hodin a všeho, co nás ve spánku může rozptylovat.

Zdroj foto: pixabay.com


Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas novinky, aktuality a rady!

Sdílejte tento článek na Facebooku.



Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku »
15.9.2017 19:34
Libuse 
Nespavost
Musí se řešit doplněk stravy MELATONIN který věkem v těle mizí a doplnit a spánek bude v pohodě.Mám vše vyzkoušeno a opravdu to funguje.Koupit v lekarne.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Formulář pro přihlášení

 
Registrace | Zapomenuté heslo

Rady a tipy

Co pomůže při revmatické artritidě?

  Pacientům trpícím revmatickou artritidu se údajně velmi osvědčil lněný olej a lněné seminko. Dvě lžičky lněného oleje a dvě lžičky lněného …

zobrazit celou radu »

zobrazit všechny tipy »
svatky

Nazapomeňte poblahopřát

Dnes je 19.06.2018

Dnes 19.06 svátek slaví:
Leoš

Zítra 20.06 svátek slaví:
Květa

Včera 18.06 svátek slavil:
Milan

© Na stará kolena | vyrobil INET-SERVIS.CZ 2013 - 2018 Kontakt

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu nastarakolena.cz vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace